top of page

Coaching-ul pentru leaderii la început de drum

Daca ești un manager de puțin timp în rol sau chiar un manager în primii ani de management cel mai probabil funcționezi în modul de supraviețuire. Poate că nu tu :) dar majoritatea așa funcționează. Au trecut de la a fi experți pe bucățica lor la a gestiona o echipa și nu i-a învățat nimeni cum să facă asta. Te regăsești în ceea ce zic?


Fiind în acest context nu prea iți „arde” de coaching, nu? Ce mai e și asta? „O fi la moda dar eu nu am timp de așa ceva.”


Cam așa am auzit de la unii manageri ce intrați în rol își păstrau „aura” de expert. Adică ce făceau? Le spuneau celor din echipa ce să facă. Că doar știu ei mai bine.


Aceasta e capcana în care cad mulți din managerii ce pornesc pe calea leadershipului de oameni. Și putem înțelege de ce neavand sprijin de la managerul lor, de la organizație prin programe de leadership development, neavand un coach sau un mentor. Dar care sunt consecințele? Oameni demotivati deoarece managerul lor nu are incredere in ei si nu ii apreciaza.


Și atunci ce fac cu coachingul?


Nu e nevoie să iți faci timp suplimentar pentru a face ceva. Ar fi de preferat să urmezi un curs, să descoperi mai bine tehnici de coaching etc și să iți dezvolți un mindset de coach. Dar daca ești în modul de supraviețuire, o perioada până te dezmeticești încearcă doar să incorporezi coaching-ul în întâlnirile cu membrii echipei tale – cele individuale și cele de grup. Și da, acestea e musai să existe în mod constant – săptămânal sau de doua ori pe luna.


Cum incluzi coaching-ul în întâlnirile de zi cu zi?


  • Pune întrebări în loc să oferi soluții.

  • Pune întrebări în loc să arăți cu degetul vinovații.

  • Ai răbdare să primești răspunsuri și fă un efort conștient să auzi. Vei fi tentat să stai în capul tău cu ce știi tu mai bine.

  • Arata-le că ai încredere în ei. Da-le voie să încerce, să testeze și ceva diferit decât ceea ce ai face tu cât timp au argumente.

  • Creează un spatiu de siguranță spunandu-le și reamintindu-le constant, la început poate chiar la fiecare întălnire, că le vezi realizările și îi apreciezi, că ai încredere în ei și că împreună veți găsi soluții la problemele cu care vă confruntați.


Exemplu:


Membru al echipei: Am un client nemulțumit. Nu stiu ce să fac.


Manager de echipa: Ce s-a întâmplat? Ce a dus la nemulțumirea clientului?


Ce ai făcut până acum? Ce a funcționat în relația cu acest client?


Cum tu îl știi cel mai bine pentru că este clientul tău, ce crezi că ar funcționa și în aceasta situație?


Ce ai nevoie să pui în aplicare?


Este doar un exemplu simplu pentru a vă arata la ce mă refer. Uneori poate fi atât de simplu.


Vă doresc o săptămână bună cu coaching aplicat!






51 afișări

Kommentarer


bottom of page