top of page

Ce este mentoringul

Mentoratul este un proces ce presupune în principal îndrumarea și sfătuirea unei persoane de către alta persoana cu experiență. Scopul este acela de a stimula creșterea personală și profesională prin dezvoltarea abilităților, cunoștințelor și înțelegerii unui anumit domeniu.

Relația cu un mentor este una predominant de învățare, concentrată pe dezvoltarea carierei tale pe termen lung, primind sprijin de la un profesionist cu experiență ce te provoacă să devii mai bun la jobul tău și în realizarea obiectivelor stabilite.

Cum te poate ajuta

O relație de mentorat este, în general de o durată mai lungă, mentorul fiindu-ți alături prin intermediul sesiunilor de mentorat în care explorați împreună ceea ce este important pentru tine.

Mentorul te poate ajuta prin întrebări utile sa descoperi mai bine ce-ti doresti și cum să ajungi acolo.

Mentorul poate sa iti impartaseasca din experienta lui în domeniu, alegerea de a folosi perspectivele oferite ramanand insa la tine.

Mentorul îți poate da resurse pentru a aprofunda mai bine o anumită tema cu care vii la sesiune sau pentru a rezolva o problema cu care te confrunti.

Prin resurse ne referim la recomandarea unor cărți, articole, cursuri, workshop-uri, programe din cadrul companiei sau din afara ei.

Mentorul te poate pune in legatura cu persoane relevante pentru ceea ce ai tu nevoie (ex. networking cu alți manageri ca tine, persoane de contact din alte companii etc)

Dincolo de perspectiva pragmatica de business, ajutorul poate cel mai important este la nivel emoțional. Ne dezvoltăm cel mai bine atunci când simțim că suntem văzuți și auziți, cand suntem într-o relație de parteneriat în care dăm și primim, cand capatam mai multă încredere în noi și abilitățile noastre și cand ne incarcam cu energie și optimism din relația cu mentorul nostru.

Care e perspectiva noastra

Mentorul este un om pe care-l alegi pe baza expertizei sale profesionale, un om pe care il admiri si de la care consideri ca ai de invatat lucruri ce te pot susține în a face pași pe care ti-i doresti profesional. Dacă de exemplu vrei sa te dezvolti pe partea de people management, poți apela la un mentor care are experiență în a conduce oameni și organizații în cadrul companiei în care lucrezi sau în afara ei, cum am fi noi .

Alegerea acestuia este foarte importantă. Nu te grăbi în a alege un mentor fără a avea o primă discuție în urma careia sa iei o decizie punand in balanta nu doar expertiză în domeniu și anii de experienta, ci și felul în care a fost comunicarea dintre voi, dacă te-ai simțit ascultat, dacă perspectivele oferite au fost valoroase și dacă sentimentul cu care ramai este unul de încredere.

Știm ca raportarea tradițională la un mentor este cea de student-profesor, însă ceea ce noi va propunem este o relație de parteneriat, de colaborare bazată pe deschidere și curiozitate în care mentorul pune întrebări, aduce propria perspectiva însă nu cu titlu de adevăr absolut ci pentru a largi unghiul de privire și pentru a dezbate și a găsi cea mai buna solutie impreuna.

Aceasta relatie ar putea sa iti schimbe cursul carierei. Acorda-i importanta de care are nevoie. Acorda-ti tie importanta de care ai nevoie pentru a te dezvolta.


37 afișări

Comments


bottom of page